فضاگویا

شرکت مبلمان اداری فضا گویا اندیش با تجربه ای موفق و پیشرو در صنعت مبلمان اداری و صندلی اداری با سبکی مدرن و قیمتی مناسب در طراحی و تولید میز و صندلی اداری، مبلمان اداری، پارتیشن اداری، میز مدیریتی و میز کنفراس همواره رویکرد توسعه ای و پیشرفت داشته است.

فضاگویا

شرکت مبلمان اداری فضا گویا اندیش با تجربه ای موفق و پیشرو در صنعت مبلمان اداری و صندلی اداری با سبکی مدرن و قیمتی مناسب در طراحی و تولید میز و صندلی اداری، مبلمان اداری، پارتیشن اداری، میز مدیریتی و میز کنفراس همواره رویکرد توسعه ای و پیشرفت داشته است.

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

یک صندلی کارمندی مناسب باید با کیفیت باشد و از ایمنی بالایی برخوردار باشد تا برای کارمندان مناسب باشد و سلامتی آنها را حفظ کند. خصوصیات ارگونومیک صندلی کارمندی باید به گونه ای باشد که برای استفاده از آن در محیط های اداری مناسب باشد و کاربر بتواند بیشترین استفاده را از آن ببرد. در این مقاله نیز به راهنمایی در رابطه با انتخاب صندلی اداری مناسب خواهیم پرداخت.

صندلی کارمندی مناسب

از آنجا که در اداره ها و موسسات وقت زیادی را کارمندان پشت میز می گذرانند، به بخش های مختلف بدن فشار وارد می شود که یکی از این بخش ها ستون فقرات است و برای پیشگیری از این مشکل باید صندلی کارمندی مناسبی را انتخاب کرد تا از کمر و قسمت تحتانی ستون فقرات حفاظت کند و وضعیت نشستن را اصلاح کند. اگر مدیری به فکر استاندارد بودن و سالم بودن فضای کاری خود باشد صندلی اداریاستانداردی انتخاب می کند که سلامتی کارمندانش را تضمین کند و رضایت آنها را کسب کند. قدرت صندلی کارمندی باید زیاد باشد تا تحمل وزن افراد با وزن بالا را داشته باشد و به گونه ای باشد که فرد در هنگام نشستن وضعیت عمودی در پاها و بازوهایش ایجاد شود و ساعد، کف پا و رانش حالت افقی داشته باشد.

صندلی کارمندی

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

برای انتخاب صندلی کارمندی مناسب باید به نکاتی توجه داشت تا بالاترین بهره وری را از آن برد، یکی از این نکات وجود پشت سری در صندلی است زیرا بهترین زاویه ای که برای نشستن لازم است 110 درجه است که سبب کاهش فشار به کمر می شود و این کار با وجود پشت سری ممکن خواهد بود، اما اگر این قسمت در صندلی وجود نداشته باشد فرد برای کار با کامپیوتر مجبور به خم کردن گردن خواهد شد و فشار زیادی به آن وارد می شود که سبب بروز مشکلاتی در او خواهد شد.

یک صندلی کارمندی مناسب نباید خیلی نرم باشد طوری که فرد در آن فرو رود و امکان جابجایی نداشته باشد. یک صندلی کارمندی مناسب باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و به گونه ای نباشد که پای فرد به زمین نرسد و از طرفی خیلی کوتاه نباشد که پا به سمت شکم جمع شود، به همین دلیل یک صندلی کارمندی مناسب باید قابلیت تنظیم پایه داشته باشد تا فرد بر اساس قد خود آن را با میز خود متناسب کند. دسته دار بودن صندلی نیز مهم است طوری که ارتفاع آن نیز قابل تنظیم باشد تا دست فرد در هنگام استراحت روی آن قرار بگیرد، اگر آرنج و ساعد در وضعیت خوبی قرار نگیرند ممکن است در اعصاب این ناحیه و عضلات آن کشیدگی و گرفتگی رخ دهد و درد آور باشد.


صندلی کارمندی

انحنای صندلی کارمندی مناسب

انحنای صندلی کارمندی مناسب باید به شکل انحنای S باشد تا در زمان تکیه دادن، گودی کمر حفظ شود. جنس کفی و پشتی صندلی کارمندی نیز باید مناسب باشد و ضد عرق نیز، باشد تا موجب چسبیدن لباس به صندلی نشود. یک صندلی اداری باید مفصل گردشی داشته باشد که دارای حرکت آزاد در کف صندلی باشد، بدین ترتیب کارمند بدون اینکه لازم باشد به بدن خود فشار و کششی وارد کند به تمام قسمت های میز می تواند دسترسی داشته باشد و برای انجام کارهایش دچار خستگی نشود. پشت صندلی ضمن حفظ گودی کمر باید کل ستون فقرات را از گردن تا لگن تحت پوشش قرار دهد.

عرض و عمق مناسب صندلی کارمندی

عرض و عمق صندلی کارمندی باید مناسب باشد تا بدن فرد را پشتیبانی کند که عرض مناسب برای این منظور 50-43 سانتی متر خواهد بود. عمق صندلی که همان عقب تا جلوی آن است باید کافی باشد، به نحوی که وقتی فرد از آن استفاده می کند و پشت خود را به صندلی تکیه می دهد وضعیت ران طوری قرار بگیرد که فاصله ای به اندازه 10-5 سانتی متر بین پشت زانو و صندلی باشد. شیب صندلی به عقب و جلو باید دارای قابلیت تنظیم باشد.


صندلی کارمندی

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب

انتخاب صندلی کارمندی مناسب از این جهت اهمیت دارد که سبب افزایش بهره وری می شود و عوارضی که ناشی از نشستن طولانی مدت است کاهش می دهد. حفظ سلامتی کارمندان بسیار اهمیت دارد و آنها باید بتوانند در محیطی ایده آل به فعالیت های خود بپردازند بدون اینکه به بدن شان آسیبی وارد شود. هر چه صندلی کارمند مناسب تر باشد فعالیت کارمند با کیفیت بالاتری صورت خواهد گرفت زیرا او احساس راحتی می کند و با آرامش به کارهایش می پردازد.

صندلی کارمندی اگر مناسب باشد و نشیمنگاه و دسته آن قابل تنظیم باشد سبب می شود دست ها هنگام کار کردن با موس در وضعیت درستی قرار بگیرند زیرا در غیر این حالت درد مچ ایجاد می شود که ناشی از زاویه نادرست دست برای گرفتن آن است. مچ نباید انحرافی بیش از ا تا 5 درجه به داخل یا خارج داشته باشد. اگر صندلی کارمندی به حالت استانداردی طراحی شود به گردش خون زانو کمک می کند و وقتی فرد از روی صندلی بلند می شود هیچ گونه احساس دردی در زانو نخواهد داشت. یک صندلی کارمندی مناسب موجب حفظ انرژی کارمند خواهد شد و از آن در جهت بهبود فعالیت هایش استفاده می کند.

صندلی کارمندی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.