فضاگویا

شرکت مبلمان اداری فضا گویا اندیش با تجربه ای موفق و پیشرو در صنعت مبلمان اداری و صندلی اداری با سبکی مدرن و قیمتی مناسب در طراحی و تولید میز و صندلی اداری، مبلمان اداری، پارتیشن اداری، میز مدیریتی و میز کنفراس همواره رویکرد توسعه ای و پیشرفت داشته است.

فضاگویا

شرکت مبلمان اداری فضا گویا اندیش با تجربه ای موفق و پیشرو در صنعت مبلمان اداری و صندلی اداری با سبکی مدرن و قیمتی مناسب در طراحی و تولید میز و صندلی اداری، مبلمان اداری، پارتیشن اداری، میز مدیریتی و میز کنفراس همواره رویکرد توسعه ای و پیشرفت داشته است.

تاثیر منفی آلودگی صوتی بر انسان (بخش اول:مقدمه)

با توجه به این عنوان، شاید مسئله واضح باشد! آلودگی صوتی برای انسان ضرر دارد! و عاملی منفی در بهره‌وری نیروی کار است! درست! اما باید ابتدا آلودگی صوتی، نوفه(نویز) را تعریف کنیم. سپس بتوانیم با اصول مهندسی و علمی اثرات احیانا منفی آن‌را بر انسان اندازه‌گیری و ارزیابی کنیم. آن وقت می‌توان گفت فهمیده‌ایم که نویز و آلودگی صوتی چه اثر مخربی دارد!

 اگرچه انسان به سر و صدا عادت کرده و با محیط پر سر و صدا تطابق پیدا می‌کند،ولی در حقیقت سر و صدا یک عامل خستگی بوده و ظرفیت کار انسان را چه در مشاغل فکری و محتاج به دقت بیشتر و روحیه شخص اثر کرده باعث اشکال در تطابق یافتن انسان با محیط کار و حتی با محیط خانواده و اجتماع نیز می‌گردد، که نتیجه آن باز کاهش بازده کار می‌باشد.

نویز(نوفه) چیست ؟ 

به هر صدای ناخواسته، صدمه زننده و یا منحرف کننده در فعالیت‌های انسان اثر می‌گذارد. پس نویز یک امر ذهنی یا سوبژکتیو است! یعنی بسته به اینکه انسان از فلان صدا برداشت آرامش‌بخش یا اعصاب‌خردکن دارد. مثلا ممکن است تماشای یک فیلم با صدای بلند یا تماشای فوتبال برای شما لذت بخش باشد، اما همسایه شما در حال ناسزا گفتن به شما باشد !

پس از نظر عینی یا اوبژکتیو، نویز با صوت هیچ فرقی ندارد! و این انسان است که این تفاوت را حس و ادراک می‌کند. برای کار و زندگی روزمره ما، منابع نویز(نوفه) کدامند؟

  • هواپیما(فرودگاه)، خودروها و موتورسیکلت‌ها، راه‌آهن، مترو
  • ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی
  • سیستم تهویه مطبوع، کولر، جاروبرقی، سشوار، پنکه، دستگاه تایپ، چاپگرها
  • گفتگوهای بلند، حیوانات خانگی، استریوهای پخش، رادیو، تلویزیون، ادوات موسیقی، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها
  • کوبیدن میخ، استفاده از دریل، راه رفتن با کفش‌هایی با پاشنه سخت روی کف ساختمان

 تاثیر نویز بر انسان ؟

طبق تحقیقات وسیعی که در این زمینه انجام گرفته‌است سطح صدای زمینه در یک شهر ارتباط مستقیمی با تعداد افراد عصبی در آن شهر دارد و سطح نویز(نوفه) عامل بسیار مهمی در تولید و تشدید فشارها و تنش‌های عصبی و مشکلات فیزیولوژیک در انسان است. هر چه صدا زیرتر باشد،زیان آن از صدای بم با همان شدت بیشتر است.

اثرات و عوارض مخرب قرارگیری در معرض صداهای مزاحم به صورت زیر جمع بندی می‌شود:

  • ضایعه دائمی در سیستم شنوایی
  • اثرات صدا در چشم بصورت باز شدن مردمک چشم، کم شدن میدان دید، کم شدن قدرت تشخیص رنگ‌ها و از بین رفتن بینایی در شب
  • ترشح غده تیروئید
  • ضربان سریع‌‎تر قلب
  • انقباض عروق و بالا رفتن فشار خون
  • افزایش ترشح آدرنالین
  • سرگیجه
  • تاثیر روی زمان و کیفیت خواب
  • وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • وارد آمدن فشار و التهاب حنجره به علت فریاد کشیدن در محیط‌های پر سر و صدا
  • تحریک رفتارهای ضد اجتماعی، خشونت طلبی، افزایش نرخ حوادث کار، مختل شدن رشد شناختی در کودکان، کاهش فراخنای حافظه، اختلالات روانی، پرخاشگری، کاهش تمرکز، کاهش بازده‌ کاری

اگر انسان روزانه  چند ساعت در معرض صداهایی با شدت بیش از 120 دسی‌بل قرارگیرد، بعد از مدتی، عوارض دائمی ناشنوایی در وی ایجاد خواهد شد. اصواتی که شدت آن‌ها 35 تا 55 دسی‌بل هستند تقریبا صداهای طبیعی می‌باشند که انسان از شنیدن آن‌ها ناراحت نشده و به نظر صدای عادی و معمولی می‌آید.

حد قابل تحمل سر و صدا در کار فکری 75 دسی‌بل و در کار غیر فکری 85 دسی بل است. جدول زیر تاثیر تراز بلندی صداهای مختلف را بر انسان نشان می‌دهد.

ترازصدا       
(dB) 
تاثیر
150 از دست دادن ناگهانی شنوایی 
120 دردناک 
100 کاهش قدرت شنوایی در قرارگیری کوتاه مدت و آسیب دائمی در قرارگیری بلند مدت 
90 قرارگیری طولانی موجب آسیب‌های شدید بر دستگاه شنوایی و وضعیت فیزیولوژیک بدن می‌شود. 
65 قرارگیری طولانی موجب خستگی روحی و جسمی می‌شود. 

جدول: تاثیر ترازهای صدای مختلف بر انسان

سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیا شدت 100 دسی‌بل موجب خستگی روحی و جسمی نمی‌شود؟ خب صد البته که می‌شود، البته کسی که ناشنوا شده باشد از آن پس دیگر نگران خستگی ناشی از تراز صدای 150 دسی‌بل هم نخواهد بود.

موضوع دیگر: مواردی که تحت عنوان عارضه‌های قرارگیری در معرض صداهای مزاحم عنوان شد، شامل همه نویزها و صداهای مزاحم بود، تقسیم بندی نویز در قسمت بعدی این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نویز و آیین نامه ها، ضوابط تصویب شده جهانی و کشوری

در کشورهای مختلف آیین‌نامه هایی لازم الاجرا برای حدود نویز مجاز تصویب شده‌است. نکته‌ی مهم این است که نخست، حدود نویز باید توسط تولیدکننده‌های نویز یعنی وسایل نقلیه عمومی و خصوصی، قطارها و هواپیماها و کارخانه‌ها رعایت شود. دوم، واحدهای ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری نیز ملزم به ایجاد فضایی هستند که از نظر آکوستیکی، حدود نویز را رعایت کند.

نوع منطقه روز از ساعت 7 الی 22       
db(a) 
شب از ساعت 22 الی 7
db(a) 
منطقه مسکونی 55 45 
منطقه تجاری-مسکونی 60 50 
منطقه تجاری 65 55 
منطقه ‌مسکونی-صنعتی 70  60 
منطقه صنعتی 75 65

   جدول: حدود مجاز صدا در هوای آزاد ایران

نوع منطقه                          حداکثر نویز زمینه
db(a) 
اتاق خواب 5530-35 
اتاق نشیمن 35-40 
کلاس درس 35-40 
دفاتر اداری 55-60 
استودیو خبری کمتر از 30 

 جدول: حدود مجاز صدا در فضای داخلی کانادا

با مراجعه به وبسایت (http://pollutionservices.tehran.ir)، می‌توانید وضعیت آلودگی صوتی مناطق تهران را به صورت آنلاین از طریق وبگاه سایت بررسی کنید.

تاثیر منفی آلودگی صوتی بر انسان (بخش دوم)

محدودیت‌هایی برای شدت مجاز نوفه(نویز) در کشورهای مختلف در قالب آیین‌نامه‌هایی تصویب شده‌است، یک نمونه آن برای شدت مجاز نوفه(نویز) در فرانسه و متعاقبا در استاندارد جهانی در زیر آورده می‌شود:

  • برای خواب راحت حداکثر سر و صدا 35-30 دسی‌بل
  • حداکثر سر و صدای خارج محل مسکونی 65-60 دسی‌بل
  • اطراف بیمارستان‌ها 20 دسی‌بل حداکثر

جدول کامل در زیر آورده شده‌است، این مقادیر حداکثری تراز صدا به صورت معادل‌گیری شده در بازه‌های زمانی متفاوت، مثلا 12 ساعت در نظر گرفته می‌شوند. البته ممکن است در این میان ساعاتی بیشتر از حد مجاز سر و صدا باشد و ساعاتی کمتر! یعنی مثلا در روستایی اطراف شهرستان فومن، که اکثر اوقات تراز صدا 35 دسی‌بل است، اگر برای 10 دقیقه هواپیمایی با تراز 140 دسی‌بل آن‌جا مانور دهد(یا هر منبع صوتی دیگری)، ممکن است میانگین زمانی تراز صدا همان 60 دسی‌بل شود، یعنی مجاز! به همین سبب اهل فن مقداری را برای حداکثر تراز صدا در یک لحظه انتخاب کرده‌اند. پس اطراف بیمارستان‌ها (و کلا هرجای دیگری) بوغ نزنید!!! جدول کامل در زیر آورده شده‌است:

محیط اثر بر روی سلامتی(در صورت عدم رعایت مقادیر حدی)   تراز صدای معادل(dB) مدت زمان(ساعت) حداکثر تراز صدای لحظه‌ای(dB) 
بیرون محیط مسکونی اذیت شدن جدی و شدید 50-55 16 
داخل اتاق‌خواب و محیط مسکونی کاهش ادراک گفتار، اختلالات خواب 30 16 45 
مدارس و پیش‌دبستانی‌ها کاهش ادراک گفتار، قطع ارتباط محصل با محیط آموزشی و توانایی یادگیری پایین 35 حین آموزش 
بیمارستان‌ها اذیت شدن بیماران، اختلال در فرآیند درمان، اختلالات عصبی برای پزشکان و بیماران، استرس و افزایش احتمال خطا 30 16 40 

جدول: حداکثر تراز نوفه زمینه در فضاهای مختلف(1)

همچنین تحقیقات  دیگری مانند کار وارناک وهمکاران حدود دیگری برای نوفه پس زمینه محیط‌های مختلف ارائه می‌کند.

نوع فضا حداکثر تراز نوفه پس‌زمینه (dB) 
اتاق خواب 30-35 
اتاق نشیمن 35-40 
آشپزخانه 50 
اتاق هتل، متل و بیمارستان 35-40 
سالن کنفرانس 35-40 
کلاس درس تا  300 35-40 
کلاس درس بزرگتر از  300 30-35 
آزمایش‌گاه‌ها 45 
کارگاه‌ها 50 
سالن ورزش 40-45 
دفاتر خصوصی 40-45 
کتابخانه‌ها 40-45 
استودیوهای خبری کمتر 30 

جدول: حداکثر تراز نوفه زمینه در فضاهای مختلف(2)

   باید به یاد داشته باشیم که نوفه پس‌زمینه یا back ground noise یکی از مقولات طراحی آکوستیک-معماری فضاهای اداری-تجاری یا عمومی است و مثل یک زیربنا عمل می‌کند. کارشناسان آکوستیک ابتدا این کمیت را در ساعات مختلف اندازه می‌گیرند و سپس به طراحی می‌پردازند. مباحث مربوط به طراحی آکوستیک فضای اداری و کنترل نویز(نوفه) در آن را به مقالات بعد موکول می‌کنیم!

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

یک صندلی کارمندی مناسب باید با کیفیت باشد و از ایمنی بالایی برخوردار باشد تا برای کارمندان مناسب باشد و سلامتی آنها را حفظ کند. خصوصیات ارگونومیک صندلی کارمندی باید به گونه ای باشد که برای استفاده از آن در محیط های اداری مناسب باشد و کاربر بتواند بیشترین استفاده را از آن ببرد. در این مقاله نیز به راهنمایی در رابطه با انتخاب صندلی اداری مناسب خواهیم پرداخت.

صندلی کارمندی مناسب

از آنجا که در اداره ها و موسسات وقت زیادی را کارمندان پشت میز می گذرانند، به بخش های مختلف بدن فشار وارد می شود که یکی از این بخش ها ستون فقرات است و برای پیشگیری از این مشکل باید صندلی کارمندی مناسبی را انتخاب کرد تا از کمر و قسمت تحتانی ستون فقرات حفاظت کند و وضعیت نشستن را اصلاح کند. اگر مدیری به فکر استاندارد بودن و سالم بودن فضای کاری خود باشد صندلی اداریاستانداردی انتخاب می کند که سلامتی کارمندانش را تضمین کند و رضایت آنها را کسب کند. قدرت صندلی کارمندی باید زیاد باشد تا تحمل وزن افراد با وزن بالا را داشته باشد و به گونه ای باشد که فرد در هنگام نشستن وضعیت عمودی در پاها و بازوهایش ایجاد شود و ساعد، کف پا و رانش حالت افقی داشته باشد.

صندلی کارمندی

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

برای انتخاب صندلی کارمندی مناسب باید به نکاتی توجه داشت تا بالاترین بهره وری را از آن برد، یکی از این نکات وجود پشت سری در صندلی است زیرا بهترین زاویه ای که برای نشستن لازم است 110 درجه است که سبب کاهش فشار به کمر می شود و این کار با وجود پشت سری ممکن خواهد بود، اما اگر این قسمت در صندلی وجود نداشته باشد فرد برای کار با کامپیوتر مجبور به خم کردن گردن خواهد شد و فشار زیادی به آن وارد می شود که سبب بروز مشکلاتی در او خواهد شد.

یک صندلی کارمندی مناسب نباید خیلی نرم باشد طوری که فرد در آن فرو رود و امکان جابجایی نداشته باشد. یک صندلی کارمندی مناسب باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و به گونه ای نباشد که پای فرد به زمین نرسد و از طرفی خیلی کوتاه نباشد که پا به سمت شکم جمع شود، به همین دلیل یک صندلی کارمندی مناسب باید قابلیت تنظیم پایه داشته باشد تا فرد بر اساس قد خود آن را با میز خود متناسب کند. دسته دار بودن صندلی نیز مهم است طوری که ارتفاع آن نیز قابل تنظیم باشد تا دست فرد در هنگام استراحت روی آن قرار بگیرد، اگر آرنج و ساعد در وضعیت خوبی قرار نگیرند ممکن است در اعصاب این ناحیه و عضلات آن کشیدگی و گرفتگی رخ دهد و درد آور باشد.


صندلی کارمندی

انحنای صندلی کارمندی مناسب

انحنای صندلی کارمندی مناسب باید به شکل انحنای S باشد تا در زمان تکیه دادن، گودی کمر حفظ شود. جنس کفی و پشتی صندلی کارمندی نیز باید مناسب باشد و ضد عرق نیز، باشد تا موجب چسبیدن لباس به صندلی نشود. یک صندلی اداری باید مفصل گردشی داشته باشد که دارای حرکت آزاد در کف صندلی باشد، بدین ترتیب کارمند بدون اینکه لازم باشد به بدن خود فشار و کششی وارد کند به تمام قسمت های میز می تواند دسترسی داشته باشد و برای انجام کارهایش دچار خستگی نشود. پشت صندلی ضمن حفظ گودی کمر باید کل ستون فقرات را از گردن تا لگن تحت پوشش قرار دهد.

عرض و عمق مناسب صندلی کارمندی

عرض و عمق صندلی کارمندی باید مناسب باشد تا بدن فرد را پشتیبانی کند که عرض مناسب برای این منظور 50-43 سانتی متر خواهد بود. عمق صندلی که همان عقب تا جلوی آن است باید کافی باشد، به نحوی که وقتی فرد از آن استفاده می کند و پشت خود را به صندلی تکیه می دهد وضعیت ران طوری قرار بگیرد که فاصله ای به اندازه 10-5 سانتی متر بین پشت زانو و صندلی باشد. شیب صندلی به عقب و جلو باید دارای قابلیت تنظیم باشد.


صندلی کارمندی

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب

انتخاب صندلی کارمندی مناسب از این جهت اهمیت دارد که سبب افزایش بهره وری می شود و عوارضی که ناشی از نشستن طولانی مدت است کاهش می دهد. حفظ سلامتی کارمندان بسیار اهمیت دارد و آنها باید بتوانند در محیطی ایده آل به فعالیت های خود بپردازند بدون اینکه به بدن شان آسیبی وارد شود. هر چه صندلی کارمند مناسب تر باشد فعالیت کارمند با کیفیت بالاتری صورت خواهد گرفت زیرا او احساس راحتی می کند و با آرامش به کارهایش می پردازد.

صندلی کارمندی اگر مناسب باشد و نشیمنگاه و دسته آن قابل تنظیم باشد سبب می شود دست ها هنگام کار کردن با موس در وضعیت درستی قرار بگیرند زیرا در غیر این حالت درد مچ ایجاد می شود که ناشی از زاویه نادرست دست برای گرفتن آن است. مچ نباید انحرافی بیش از ا تا 5 درجه به داخل یا خارج داشته باشد. اگر صندلی کارمندی به حالت استانداردی طراحی شود به گردش خون زانو کمک می کند و وقتی فرد از روی صندلی بلند می شود هیچ گونه احساس دردی در زانو نخواهد داشت. یک صندلی کارمندی مناسب موجب حفظ انرژی کارمند خواهد شد و از آن در جهت بهبود فعالیت هایش استفاده می کند.

صندلی کارمندی

نکاتی برای انتخاب صندلی مدیریتی مناسب

انتخاب صندلی مدیریتی با قابلیت ها و ویژگی های زیادی در اولویت وسایل هر شرکت و کارگاهی می باشد. به منظور انتخاب صندلی مدیریتی باید توجه شود که از این صندلی در چه شرکت و به چه منظوری می خواهید استفاده کنید.

چرا در انتخاب صندلی مدیریتی باید دقت کرد؟

کارمندان یک شرکت یا اداره بیشترین ساعات روز خود را پشت صندلی می گذراند از این رو در انتخاب صندلی اداری باید دقت کافی به عمل آید زیرا استفاده از صندلی بی کیفیت در دراز مدت آسیب های جدی بر کمر و گردن فرد وارد می کند اگر صندلی مدیریتی با کیفیت و راحت باشد مسلماً کارکرد یک کارمند یا مدیر نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت علاوه بر تمامی این موارد انتخاب صندلی مدیریتی کمک شایانی به زیبایی محل کار می کند. با توجه به اینکه ممکن است هر روزه تعداد افرادی به محل کار شما بیایند پس در انتخاب صندلی مدیریتی علاوه بر راحتی کارمند باید به زیبای فضا نیز اهمیت داد.

صندلی مدیریتی

مهمترین ویژگی های صندلی مدیریتی خوب

با توجه به اهمیت انتخاب صندلی مدیریتی بهتر است توجه کنید که در هنگام خرید این محصول به موارد زیر توجه داشته باشید.

قابلیت تنظیم پشتی صندلی: با توجه به اینکه افراد در ساعت های زیادی به صورت متوالی می خواهند از این صندلی استفاده کنند بهتر است که به این قابلیت توجه داشته باشید زیرا تنظیم پشتی صندلی به شما این امکان را می دهد که ناراحتی های ناشی از نشستن طولانی مدت را برطرف کنید.
پایه قابل تنظیم: با توجه به اینکه هر فردی قد متفاوتی دارد بهتر است صندلی مدیریتی پایه قابل تنظیم داشته تا هر کسی بتواند بنا به احتیاج خود آن را تنظیم کند.
پشتی صندلی انحنای  s  شکل داشته باشد: این قابلیت موجب می شود گودی کمر در زمان تکیه دادن به صندلی حفظ شده و در نتیجه عوارض نشستن طولانی مدت بر روی صندلی کم می شود.
جنس نشیمن صندلی: نشیمن صندلی باید از جنس ابر باشد که نرمی آن موجب شود کارمند و استفاده کننده احساس راحتی کند.
از دیگر ویژگی های مهم در انتخاب صندلی مدیریتی می توان به دسته قابل تنظیم، پشتی ضد تعریق، داشتن فضای کافی برای ران ها و باسن اشاره کرد که تمامی این ویژگی ها را می توان در صندلی مدیریتی فضا گویا دید.

صندلی مدیریتی

ظاهر صندلی مدیریتی

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب صندلی مدیریتی ظاهر و شکل این محصول می باشد زیرا در حال حاضر تنوع صندلی مدیریتی بسیار زیاد بوده که هر فرد می‌تواند بنا به سلیقه خود، نوعی از آن را انتخاب کند. با توجه به اینکه صندلی مدیریتی، تاثیر بسزایی در فضای شرکت و اداره شما دارد، بهتر است تمام توجه خود را در هنگام انتخاب صندلی مدیریتی به کار ببندید. به عنوان مثال اگر شما به دنبال نشان دادن ابهت شرکت به رقبای خود هستید بهتر است که از صندلی مدیریتی کلاسیک استفاده کرده و اگر دوست دار سادگی می باشید انتخاب صندلی مدیریتی مدرن می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی فضا گویا

یکی از شرکتهای موفق در زمینه ساخت مبلمان اداری و صندلی مدیریتی شرکت فضا گویا می باشد، که متخصصین این شرکت سعی کردند از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات خود استفاده کنند. از آنجایی که انتخاب صندلی مدیریتی، بسیار حائز اهمیت است پس بهتر است در هنگام خرید این محصول به برند آن توجه شود، زیرا در حال حاضر شرکت‌های زیادی انواع بسیاری از صندلی های مدیریتی را تولید کرده و به بازار فروش ارائه می دهند. اگر شما هم دوست دارید که یک صندلی مدیریتی خوب را انتخاب کنید در صورتی که علاوه بر راحتی کارمندان، فضا را نیز زیبا کند بهتر است به ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم توجه کنید. اگر صندلی مدیریتی شرکت فضا گویا را با دیگر برندها مقایسه کنید متوجه خواهید شد که کیفیت این محصول به چه گونه ای می باشد.

فروش اینترنتی صندلی مدیریتی

با توجه به اینکه انتخاب صندلی مدیریتی دارای اهمیت بالایی است در حال حاضر انواع مختلفی از این محصول در فروشگاه های مجازی و بازار سنتی موجود می باشد که هر فرد می‌تواند بنا به سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کند. یکی از روشهای نوین انتخاب صندلی مدیریتی و خرید آن استفاده از سایت های آنلاین، می باشد که مشتری می‌تواند از طریق این فروشگاه های مجازی محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کند. توجه داشته باشید که یکی از شرکت ها و برندهای معروف در زمینه تولید مبلمان اداری و صندلی مدیریتی شرکت فضا گویا می باشد که در حال حاضر محصولات خود را به صورت اینترنتی در سراسر جهان عرضه کرده است. همانطور که می دانید یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت محصولات کیفیت آن است، به عنوان مثال صندلی مدیریتی که کیفیت بالاتری داشته به طور حتم قیمت بالاتری نیز دارد؛ از اینرو دقت داشته باشید که در انتخاب صندلی مدیریتی کیفیت را فدای قیمت نکنید. البته یکی از راه های خرید صندلی مدیریتی با قیمت مناسب تهیه آن از طریق سایت های اینترنتی می باشد که در این سایت ها به دلیل حذف واسطه ها علاوه بر اینکه کیفیت محصول بالا رفته قیمت آن به طور چشمگیری کاهش دارد.

اطلاعات مورد نیاز برای خرید صندلی کنفرانس

اتاق کنفرانس را می توان جزء لاینفک مراکز اداری و آموزشی دانست. گاهاً کنفرانس های طولانی مدت در این مراکز برگزار می شود که در صورت عدم استفاده از صندلی کنفرانس استاندارد، شرکت کنندگان در کنفرانس، خسته خواهند شد و بهره کافی از آن را نخواهند برد. بنابراین انتخاب صندلی کنفرانس، اهمیت زیادی دارد. یک صندلی کنفرانس مناسب، چه ویژگی هایی دارد؟ به منظور آشنایی با ویژگی ها و اطلاعات لازم برای خرید صندلی کنفرانس استاندارد، این مطلب را دنبال کنید.

صندلی های کنفرانس، نگین اتاق کنفرانس

صندلی کنفرانسی، نما بخش اتاق کنفرانس می باشد که در بدو ورود به آن، جلب توجه می کند. در واقع، صندلی های کنفرانس نگین اتاق کنفرانس هستند که انتخاب درست و به جای آن، متناسب با ظاهر و فضای اتاق کنفرانس، بسیار مهم است. به عنوان مثال، استفاده از صندلی های مدرن در یک اتاق کنفرانس با نمای سنتی، چندان جالب به نظر نمی رسد و احتمالاً احساس خوبی را به حضار در اتاق، منعکس نمی کند. البته این موردی که بحث شد صرفاً جنبه ظاهری صندلی های کنفرانس را در نظر می گیرد. راحتی و دیگر ویژگی های آن نیز از جمله مواردی است که در حین انتخاب و خرید صندلی کنفرانس، باید مد نظر قرار داد.


اطلاعات لازم برای انتخاب صندلی کنفرانس مناسب

در هنگام انتخاب صندلی های کنفرانس، باید به این نکات توجه نمود:


صندلی های کنفرانس، نباید به نحوی طراحی شده باشند که سبب خستگی افراد شود. چرا که در اغلب مواقع، لازم است که افراد برای ساعات طولانی روی صندلی کنفرانس، بنشینند و در صورتی که این صندلی، خسته کننده باشد، بی شک نشستن برای ادامه کنفرانس، سخت خواهد بود
صندلی کنفرانس نباید خشک باشد زیرا بعد از مدتی نشستن، احساس ناخوشایندی به سبب درد ایجاد شده در ستون فقرات، در فرد ایجاد خواهد شد.
صندلی های کنفرانس، باید دسته های استاندارد داشته باشند تا افراد با قرار دادن آرنج خود روی آن، احساس راحتی کنند.
جنس صندلی کنفرانس، از نکات قابل توجه در انتخاب آن خواهد بود. صندلی کنفرانسی که چرم روکش آن سبب تعریق زیاد شود، صندلی های کنفرانس مناسبی نخواهد بود.
صندلی کنفرانسی که قابلیت تنظیم داشته باشد، یک صندلی کنفرانس مناسب محسوب می شود چرا که افراد متناسب با خود، آن را تنظیم خواهند کرد و احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.
صندلی های کنفرانس بزرگ برای یک اتاق کنفرانس کوچک، مناسب نیست همچنین صندلی کنفرانس کوچک برای اتاق کنفرانس بزرگ.
اگر میزهای کنفرانس در اتاق کنفرانس موجود هستند، سعی کنید با توجه به آنها، صندلی های کنفرانس را انتخاب کنید تا نمای زیبایی داشته باشد. درصورتی که میز کنفرانس موجود نباشد، نیز سعی کنید یک ست جالب از میز و صندلی کنفرانس تهیه کنید.
وزن صندلی کنفرانس نیز نباید خیلی زیاد باشد که جابجایی آن دشوار باشد. از طرفی خیلی هم سبک نباشد که باعث جابجایی های ناخواسته نشود.
صندلی های کنفرانس باید به نحوی باشند که افراد در موقع بلند شدن مشکلی نداشته باشند.

انواع صندلی کنفرانس

طیف وسیعی از صندلی های کنفرانس، وجود دارد که می تواند پاسخگوی سلیقه و نیازهای متعدد باشد. در واقع صندلی های کنفرانس بر حسب اینکه پایه ثابت داشته باشد یا چرخ دار، جنس پایه، جنس پارچه، ارتفاع و نوع دسته به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. به همین دلیل، طرح ها و مدل های مختلفی از این صندلی ها، طراحی و به بازار عرضه شده است که برخی از آنها عبارتند از:

 C 600 گلدیس 
 مدل C 2011 آفو
تاشو چرخ دار مدل Q46b لیو
 کارمندی مدل CF 55
 مدل WORK CW 450 داتیس
G 282 گلدیس
 مدل 640 دنا
 محک مدل مدل syncroni 5135
 مدل C9103 آفو
 مدل 625 دنا
مدل C507H راینو
 ایزی مدل FT 41 استیل هامون
با وجود، چنین طیف وسیعی از صندلی‌های کنفرانس، می‌توان هر نوع اتاق کنفرانس با هر نما و ظاهری را مجهز به مبلمان کرد.

جنس صندلی کنفرانس

همان طور که در بالا نیز اشاره شد جنس صندلی های کنفرانس از ویژگی های مهم در انتخاب آنها می باشد. روکش های چرمی که در صندلی های کنفرانس به کار میروند هرکدام می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند و در میزان تعریق، نقش مهمی خواهند داشت. موادی که در ساخت صندلی کنفرانس به کار می روند باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا به مرور زمان، تغییر حالت ندهند. همچنین جنس صندلی های کنفرانس باید به نحوی باشد که قابل شست و شو باشند و تمیز کردن آن به راحتی انجام شود. در پایه صندلی ها از فلزهای مختلفی استفاده می شود. که در استحکام آنها ایفای نقش می کنند.

خرید صندلی کنفرانس

برای خرید صندلی های کنفرانس می‌توان به فروشگاه مبلمان اداری مراجعه کرد همچنین می‌توان از طریق فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده مبلمان اداری، اقدام کرد. خرید اینترنتی صندلی های کنفرانس به شما این امکان را می دهد که انواع مختلفی از صندلی های کنفرانس به همراه مشخصات آنها ( اعم از جنس، رنگ بندی، نوع و وزن ) را به طور همزمان مشاهده کنید و بتوانید متناسب با اتاق کنفرانس خود، انتخاب نمایید. بسته به مدلی که انتخاب می کنید ظرف چند روز پس از خرید، صندلی کنفرانس به شما تحویل داده می شود.